OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY CAMBRIA WATER SP. Z O.O.

  1. Zastosowanie Ogólnych Warunków Sprzedaży 
  1. O ile nie ustalono inaczej na piśmie, do zamówień na wodę lub inne artykuły spożywcze, lub akcesoria marki Cambria Water(dalej łącznie „Produkty”), składanych Cambria Water sp. z o.o., 54-611 Wrocław, ul. Stanisławowska 47, wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, NIP 8943198600,(dalej „Cambria Water”), mają zastosowanie wyłącznie niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży (dalej „OWS”).
  2. Ogólne warunki sprzedaży/dostawy/zakupu/itp., stosowane przez zamawiających – odmienne a w szczególności ogólne warunki sprzeczne z OWS nie będą przez Cambria Water uznawane – Cambria Water nie zamierza zawierać umów na ogólnych warunkach sprzedaży/dostawy/zakupu/itp. odmiennych lub sprzecznych z OWS.
  3. OWS są dostępne na stronie: https://www.cambriawater.com oraz w siedzibie Cambria Water, a ponadto można otrzymać ich skan na wskazany adres email. Przed skorzystaniem z ww. stron internetowych, a w szczególności przed złożeniem zamówienia, każdy powinien dokładnie zapoznać się z OWS.
  4. Cambria Water zastrzega sobie możliwość zmiany niniejszych OWS w następujących przypadkach:
  1. zmiana przepisów prawa, zmiana orzecznictwa, zmiana podejścia organów administracji publicznej, w zakresie, w jakim dotyczą niniejszych OWS,
  2. istotna zmiana praktyk rynkowych w zakresie, w jakim dotyczą niniejszych OWS,
  3. usunięcie ewentualnych niejasności interpretacyjnych OWS,
  4. konieczność przeciwdziałania naruszeniom OWS;
  5. uzasadniona zmiana okoliczności biznesowych, które obiektywnie uniemożliwiają lub istotnie utrudniają realizację OWS na dotychczasowych zasadach. 

Zmiana OWS nastąpi poprzez opublikowanie nowej wersji na stronach, o których mowa w punkcie c). Przy składaniu Cambria Water zamówień na Produkty przez Internet, zamawiający będą proszeni o potwierdzenie zapoznania się z OWS obowiązującymi w dacie złożenia zamówienia i o ich akceptację.

  1. Dane osobowe
  1. Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem stron internetowych, o których mowa w punkcie 1c jest: Cambria Water sp. z o.o., 54-611 Wrocław, ul. Stanisławowska 47. Ww. spółka jest również administratorem danych w odniesieniu do tych innych danych osobowych, które zostaną zebrane od użytkowników stron internetowych, o których mowa w punkcie 1c w trakcie ich kontaktów z administratorem.
  2. Wszelkie żądania, pytania i wnioski dotyczące danych osobowych przetwarzanych przez administratora lub związanych z nimi praw osób, których dane dotyczą, należy kierować pisemnie na adres: Cambria Water sp. z o.o., Gołaczów 32i, 59-225 Chojnów lub mailem na adres: iod@cambriawater.com.
  3. Informacje na temat:
  1. celów i podstaw przetwarzania danych osobowych zbieranych przez administratora,
  2. praw osób, których dane dotyczą,
  3. kategorii odbiorców danych,
  4. okresów przechowywania danych oraz 
  5. warunków mających zastosowanie w przypadku przekazywania danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy, znajdują się w Polityce Prywatności Cambria Water.
  1. Z zastrzeżeniem punktu (5), podanie danych osobowych administratorowi jest dobrowolne, jednakże bez ich podania nie będzie możliwe założenie konta klienta na stronach, o których mowa w punkcie 1c, kontaktowanie się z administratorem, korzystanie z produktów lub usług administratora, w szczególności dokonywanie zakupów na stronach internetowych wskazanych w punkcie 1c.
  2. W przypadku, w którym dane osobowe zbierane są przez administratora w celu wykonania nałożonego na niego obowiązku prawnego (np. w celu wystawienia faktury), podanie danych osobowych niezbędnych do wykonania ww. obowiązku jest obowiązkowe i wynika z przepisów prawa określających obowiązki prawne ciążące na administratorze.
  1. Zamówienia
    3.1 Zamówienia na Produkty w walucie PLN (polski złoty) mogą być składane:
    a) jeśli chodzi o Produkty dedykowane dla przedsiębiorców, dostępne na stronie https://www.cambriawater.com (dalej odpowiednio «Produkty B2B» i «Strona B2B»):
       • telefonicznie na numer: +48 717 776 000;
       • przez Internet za pośrednictwem Strony B2B;
    b) jeśli chodzi o Produkty dedykowane dla konsumentów, dostępne na stronie https://www.cambriawater.com (dalej odpowiednio «Produkty B2C» i «Strona B2C»):
       • telefonicznie na numer: +48 717 776 000;
       • przez Internet za pośrednictwem Strony B2C, w tym za pośrednictwem aplikacji mobilnych, jeśli są dostępne;

3.1.a) Zamawiający ma możliwość uruchomienia na swoim koncie, o którym mowa w punkcie poniżej, opcji stałego zamówienia (EASY ORDER), która to opcja polega na ustaleniu z góry:
    (i) jakie opakowania wody Cambria Water, inne artykuły spożywcze lub akcesoria spośród Produktów B2C i w jakiej ilości zamawiający chce zamówić;
    (ii) częstotliwości (spośród dostępnych opcji częstotliwości) z jaką zamawiający chce otrzymywać zamówione Produkty;
    (iii) miejsca dostawy, do którego zamawiającemu mają być dostarczane zamówione Produkty;
    (iv) sposobu (spośród dostępnych opcji płatności), w jaki sposób zamawiający chce dokonywać zapłaty za zamówione Produkty, bez konieczności odrębnego składania powtarzających się zamówień na te same Produkty i w tej samej ilości.
3.1. b) Z zastrzeżeniem punktu 3.1.d) , składając takie stałe zamówienie, zamawiający potwierdza zamówienie z obowiązkiem zapłaty za każdą dostawę Produktów objętych stałym zamówieniem, która jednak następuje dopiero w momencie przystąpienia Cambria Water do realizacji tego zamówienia w danym wybranym przez zamawiającego cyklu (przykład: zamawiający zamawia cykliczną dostawę po 5 wybranych opakowań wody Cambria Water z terminem wysyłki przez Cambria Water na 15 dzień każdego miesiąca kalendarzowego, za pośrednictwem kuriera, z opcją płatności kartą – zapłata za zamówienie następuje w momencie przystąpienia przez Cambria Water do realizacji pojedynczego cyklicznego zamówienia). Jeśli wybrany dzień wysyłki nie jest dniem roboczym, wysyłka nastąpi w najbliższym dniu roboczym, a dostawa do zamawiającego nastąpi w terminie kolejnych dwóch dni roboczych.
3.1.c) Zamawiający, który uruchomi opcję EASY ORDER ponosi koszty dostawy.
3.1.d) Stałe zamówienie ma charakter umowy na czas nieokreślony. Zamawiający może w każdej chwili, bez ponoszenia negatywnych konsekwencji z tego tytułu, anulować lub zmienić swoje stałe zamówienie (co do dostaw, które dopiero mają być zrealizowane), zarówno co do ilości i rodzaju zamawianych Produktów, częstotliwości ich wysyłki przez Cambria Water, miejsca dostawy, jak i opcji płatności (w zależności od aktualnie dostępnych opcji). Cambria Water może rozwiązać ww. umowę z zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, poprzez wysłanie zamawiającemu oświadczenia o rozwiązaniu umowy za ww. wypowiedzeniem, mailem na adres email lub adres stacjonarny zamawiającego wskazany na jego koncie klienta. Cambria Water ma ponadto prawo do zmiany cen Produktów objętych stałym zamówieniem, informując o tym zamawiającego z co najmniej 14-dniowym wyprzedzeniem przed wejściem w życie nowych cen. Zamawiający, który nie zaakceptuje nowych cen Produktów objętych stałym zamówieniem, będzie uprawniony do anulacji lub zmiany swojego stałego zamówienia (co do dostaw, które dopiero mają być zrealizowane). W każdym przypadku anulowanie lub zmiana stałego zamówienia przez klienta powinna nastąpić poprzez zmianę ustawień zamawiającego na jego koncie Klienta lub poprzez kontakt się z Centrum Obsługi Klienta pod numerem infolinii (+48 717 776 000). W przypadku anulacji/zmiany stałego zamówienia z powodu zmiany cen, taka anulacja/zmiana powinna mieć miejsce przed upływem 14 dni licząc od dnia otrzymania przez zamawiającego informacji od Cambria Water o zmianie cen. W przypadku, gdy zamawiający nie anuluje swojego stałego zamówienia przed upływem ww. terminu, stałe zamówienie będzie realizowane z uwzględnieniem nowych cen, począwszy od terminu wysyłki przypadającego po upływie ww. okresu 14 dni, z zachowaniem prawa zamawiającego do anulowania lub zmiany stałego zamówienia co do dostaw, które dopiero mają być zrealizowane.
3.1.e) Prawo odstąpienia od umowy, o którym mowa w p. 8 przysługuje w odniesieniu do sprzedaży Produktów będących przedmiotem każdej pojedynczej dostawy w ramach zamówienia stałego.
3.2 W celu zamawiania Produktów przez Internet, należy zarejestrować się (założyć indywidualne konto klienta) na wybranej Stronie: B2B lub B2C (lub na obydwu tych Stronach), poprzez podanie prawidłowych, dokładnych i kompletnych danych wymaganych do zarejestrowania się (założenia konta): m.in. imię i nazwisko lub nazwa firmy, adres email, adres firmy, adres dostawy, telefon, wskazywanych w procesie rejestracji. W przypadku zmiany podanych danych należy o nich poinformować Cambria Water lub samodzielnie dokonać zmiany poprzez aktualizację danych z konta klienta na danej Stronie. Przy rejestracji na danej Stronie zamawiający zostanie poproszony o podanie loginu i hasła, które należy zachować w poufności i nie ujawniać ich osobom trzecim. Po rejestracji na wybranej Stronie zamawiający otrzyma swój unikalny numer klienta, który również powinien zachować w poufności. W przypadku naruszenia poufności przez zamawiającego, zamawiający będzie ponosił odpowiedzialność za korzystanie z jego hasła i/lub konta klienta przez osoby trzecie i zamówienia złożone z użyciem hasła, nawet jeśli zostały złożone bez wiedzy zamawiającego. W razie powzięcia podejrzeń przez zamawiającego, że ktoś korzysta z jego hasła i/lub konta klienta, zamawiający powinien o tym niezwłocznie poinformować Cambria Water. Zamawiający może także samodzielnie zmienić hasło, jak również w panelu swojego konta klienta wyświetlić listę ostatnio złożonych zamówień. W razie powzięcia podejrzeń przez Cambria Water, że ktoś w sposób nieuprawniony korzysta z hasła i/lub konta klienta, Cambria Water będzie uprawnione do wstrzymania się z realizacją transakcji dokonywanych za pośrednictwem takiego hasła i/lub konta klienta, jednocześnie kontaktując się z posiadaczem konta, w celu wyjaśnienia sytuacji.
3.3 Informacje o Produktach na Stronach B2B i B2C stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 kodeksu cywilnego. Przez złożenie zamówienia w jeden ze sposobów wskazanych w punkcie 3.1, zamawiający składa Cambria Water ofertę zakupu Produktów na warunkach określonych w OWS.
3.4 Złożone zamówienie nie stanowi wiążącej umowy do momentu potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji przez Cambria Water. W przypadku złożenia zamówienia za pośrednictwem jednej ze Stron, Cambria Water potwierdza zamawiającemu otrzymanie zamówienia, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres email wskazany przez zamawiającego zgodnie z punktem 3.2. Następnie Cambria Water sprawdza dostępność zamówionych Produktów i jeśli zamówione Produkty są dostępne, nadaje zamówieniu numer i kieruje je do realizacji (tj. przygotowuje Produkty do wysyłki). Informacje o dostępności zamówionych Produktów i ich przygotowaniu do wysyłki dostępne będą na koncie klienta a ponadto każdy klient otrzyma maila informację o przyjęciu zamówienia do realizacji przez Cambria Water. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w momencie skierowania zamówienia do realizacji przez Cambria Water, w zakresie, w jakim to zamówienie jest skierowane do realizacji, potwierdzonego odpowiednią informacją na koncie klienta oraz ww. mailem. W przypadku zamówień składanych telefonicznie, do zawarcia umowy dochodzi w momencie przyjęcia przez Cambria Water zamówienia do realizacji – Cambria Water przyjmuje zamówienie do realizacji w całości lub części, lub odmawia przyjęcia zamówienia do realizacji, bezpośrednio po otrzymaniu zamówienia. W pozostałych przypadkach przyjmuje się, że zamówienie zostało przyjęte do realizacji, jeśli Cambria Water nie odmówi realizacji zamówienia w terminie 2 dni roboczych od jego otrzymania. Powyższy zapis nie ma zastosowania w przypadku przekroczenia limitów wskazanych w punkcie 3.5 lub w przypadkach opisanych w punkcie 3.6, w których do zawarcia umowy dochodzi w przypadku wyraźnego przyjęcia zamówienia do realizacji przez Cambria Water.
3.5 Cambria Water realizuje zamówienia na Produkty w granicach aktualnie dostępnych zapasów. W ramach stałego angażowania się Cambria Water w wywieranie pozytywnego wpływu na naszą planetę, Cambria Water postanowiło używać wyłącznie materiałów nadających się do ponownego użycia po recyklingu do produkcji opakowań wody Cambria Water dostarczanych do klientów i tym samym całkowicie wykluczyć ilość powstających odpadów.

3.6 W zakresie dozwolonym przez prawo, Cambria Water może odmówić realizacji zamówienia, z następujących ważnych powodów:

  1. w przypadku braku dostępności zamawianych Produktów,
  2. w przypadku zwłoki zamawiającego w zapłacie już wymagalnych faktur wynoszącej co najmniej 1 dzień (dotyczy faktur z odroczonym terminem płatności),
  3. w przypadku przekroczenia przez zamawiającego odrębnie przyznanego mu limitu kredytowego (w takim jednak przypadku zamawiający może dokonać zapłaty gotówką lub przy użyciu karty),
  4. w przypadku upadłości lub zagrożenia niewypłacalnością zamawiającego,
  5. w przypadku odmowy autoryzacji płatności przez instytucję płatniczą,
  6. w przypadku uzasadnionego podejrzenia, że zamówienie nie zostało złożone w dobrej wierze. 

W przypadku wystąpienia jednej z ww. okoliczności, Cambria Water skontaktuje się z zamawiającym telefonicznie lub mailowo, w celu ustalenia warunków realizacji zamówienia. Odmowa realizacji zamówienia nastąpi przed upływem terminu realizacji zamówienia wskazanego w punkcie 4.1. W przypadku, gdy zamawiający dokonał zapłaty za zamawiane Produkty już przy składaniu zamówienia, a następnie Cambria Water odmówiło realizacji zamówienia, Cambria Water zwróci zamawiającemu niezwłocznie (nie później niż w ciągu 14 dni roboczych) uiszczoną na rzecz Cambria Water cenę i inne koszty w całości, a jeśli odmowa realizacji zamówienia dotyczy tylko części zamówienia – zwrot uiszczonej na rzecz Cambria Water ceny i innych kosztów nastąpi proporcjonalnie.

  1. Dostawa Produktów
    4.1 Cambria Water dołoży wszelkich starań, aby realizować przyjęte do realizacji zamówienia w terminie do dwóch dni roboczych od otrzymania zamówienia przyjętego następnie do realizacji, z zastrzeżeniem punktu 7.4 zdanie drugie.
    4.2 Jeśli zamawiający będzie zainteresowany realizacją zamówienia w terminie dłuższym niż wynikający z ust. 4.1, zamawiający powinien to zaznaczyć w zamówieniu.
    4.3 W zależności od wyboru zamawiającego, zamówione Produkty będą dostarczane za pośrednictwem wybranej przez Cambria Water firmy kurierskiej pod wskazany przez zamawiającego w zamówieniu adres na terenie Polski, do wskazanych przez zamawiającego w zamówieniu paczkomatów INPOST na terenie Polski, z których zostaną odebrane przez zamawiającego (dostawa do paczkomatów INPOST możliwa jest tylko w przypadku zamówień opłaconych wcześniej kartą płatniczą lub przelewem bankowym on-line.
    4.4 Cambria Water nie ponosi odpowiedzialności za niedokładne lub błędne wskazanie w zamówieniu danych dotyczących miejsca dostawy i wynikające stąd skutki.
    4.5 Cambria Water lub podmioty upoważnione przez Cambria Water mogą kontaktować się z zamawiającym telefonicznie, smsem lub mailowo w związku z informacją dotyczącą złożonego zamówienia lub dostawy zamówionych Produktów.
  1. Sprawdzenie Produktów
    5.1 Zamawiający powinien sprawdzić stan dostarczanych mu Produktów pod względem ich ilości i jakości (widoczne uszkodzenia) w momencie dostawy przez firmę kurierską i jest zobowiązany do zaznaczenia stwierdzonych niezgodności ilościowych lub widocznych uszkodzeń Produktów na dokumencie dostawy, które na dokumencie dostawy powinna potwierdzić osoba wykonująca dostawę oraz do zgłoszenia Cambria Water stosownej reklamacji w tym zakresie w terminie 7 dni od daty dostawy. Brak informacji o stwierdzonej niezgodności ilościowej lub widocznych uszkodzeniach Produktów na dokumencie dostawy, potwierdzonej przez osobę wykonującą dostawę, nie wpływa na przysługujące zamawiającemu, będącemu konsumentem, uprawnienia z tytułu rękojmi/braku zgodności towaru z umową lub gwarancji. Postanowienie zawarte w zdaniu poprzednim, stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego. W przypadku dostaw Produktów do paczkomatów INPOST, zamawiający powinien, niezwłocznie po odebraniu przesyłki z paczkomatu, dokonać sprawdzenia stanu dostarczanych Produktów oraz zgłosić Cambria Water  reklamację, jeśli zachodzi taka potrzeba.
  1. Ceny, koszty dostawy i dokumenty potwierdzające zakup
    6.1 Produkty będą dostarczane w cenach obowiązujących w dacie złożenia zamówienia, wynikających z aktualnego na dzień złożenia zamówienia cennika Cambria Water, publikowanego na Stronie B2B lub Stronie B2C, z tym, że, jeśli chodzi o ceny wynikające z aktualnego cennika Cambria Water dostępnego na Stronie B2B, to są to ceny netto, do których zostanie doliczony podatek VAT w obowiązującej wysokości, a jeśli chodzi o ceny wynikające z aktualnego cennika Cambria Water dostępnego na Stronie B2C, to zawierają one podatek VAT w obowiązującej wysokości.
    6.2 Cena do zapłaty stanowić będzie: iloczyn ilości i rodzaju zamówionych Produktów i obowiązującej ceny jednostkowej poszczególnych Produktów. Dokładna cena do zapłaty oraz koszt dostawy będą podane przed złożeniem zamówienia, a ponadto w każdym przypadku będą potwierdzone w treści dowodu zakupu przesyłanego do klienta mailem, a w razie braku adresu email – dołączonego do zamówionych Produktów.
    6.3 Do cen Produktów zostanie każdorazowo doliczony koszt brutto dostawy Produktów.
    6.4 Koszt dostawy zamówionych Produktów zależy od sposobu złożenia zamówienia, rodzaju i wielkości zamówienia oraz wybranej przez zamawiającego formy dostawy:
      a) zamówienie przez Internet:
        • dostawa na koszt Cambria Water przy zamówieniu z odbiorem własnym w Centrum Obsługi Klienta w Gołaczów 32i, 59-225 Chojnów;
    • w pozostałych przypadkach dostawa na koszt zamawiającego, który wynosi:
          (i) 12 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2C i ich dostawie do paczkomatu INPOST;
          (ii) 15 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2C i ich dostawie za pośrednictwem firmy kurierskiej;
          (iii) 20 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2B;
    b) zamówienie przez telefon, w tym email:
        • dostawa na koszt Cambria Water przy zamówieniu z odbiorem własnym w Centrum Obsługi Klienta w Gołaczów 32i, 59-225 Chojnów;
    • w pozostałych przypadkach dostawa na koszt zamawiającego, który wynosi:
          (i) 12 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2C i ich dostawie do paczkomatu INPOST;
          (ii) 15 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2C i ich dostawie za pośrednictwem firmy kurierskiej;
          (iii) 20 zł brutto przy zamówieniu Produktów spośród Produktów B2B;
         

6.5 Cambria Water zastrzega sobie prawo jednostronnej zmiany cennika i kosztów dostaw poprzez ogłoszenie nowego cennika/kosztów dostaw na Stronach B2B lub B2C (zawsze zastosowanie ma cena obowiązująca w dacie złożenia zamówienia, tzn. zmiany wchodzą w życie na przyszłość i nie będą mieć zastosowania do zamówień złożonych przed zmianą).
6.6 Razem z Produktami Cambria Water dostarczy zamawiającemu, w przypadkach określonych w odrębnych przepisach – fakturę VAT lub paragon fiskalny.

  1. Zapłata ceny
    7.1 W zależności od wyboru zamawiającego, cena Produktów i koszty dostawy będą płatne w jeden z następujących sposobów:
    a) karta płatnicza (płatność przy składaniu zamówienia telefonicznie lub przez Internet),

b) przelew bankowy on-line (płatność przy składaniu zamówienia telefonicznie lub przez Internet),
c) w przypadkach indywidualnie uzgodnionych z Cambria Water, w odniesieniu do zamówień złożonych telefonicznie, istnieje możliwość zapłaty ceny i kosztów dostawy przelewem z odroczonym terminem płatności (wtedy Cambria Water wpisuje uzgodniony termin zapłaty w treści wystawianej faktury).
7.2 Płatność kartą płatniczą jest natychmiast wymagalna i płatna, tj. przy składaniu zamówienia. Karta płatnicza zamawiającego zostanie zaszyfrowana dla celów bezpieczeństwa. Akceptowane są następujące karty płatnicze: Visa, MasterCard. Dane kart płatniczych są zaszyfrowane w procesie płatności dla celów bezpieczeństwa.
7.3 Płatności przelewem bankowym on-line są dostępne za pośrednictwem następujących systemów płatności internetowych: Przelewy 24.
7.4 Zapłata kartą płatniczą lub przelewem bankowym on-line przy składaniu zamówienia przez Internet odbywa się zgodnie z zasadami ustalonymi przez instytucje płatnicze. Wysyłka Produktów ma miejsce po otrzymaniu zapłaty przez Cambria Water lub po otrzymaniu przez Cambria Water informacji o autoryzacji płatności od instytucji płatniczej.
7.5 Płatność przelewem powinna nastąpić na rachunek bankowy Cambria Water wskazany na Stronie B2B lub B2C lub na dokumencie potwierdzającym zakup. Za dzień zapłaty uznaje się datę uznania rachunku bankowego Cambria Water kwotą wynikającą z dokumentu potwierdzającego zakup.
7.6. W przypadku opóźnienia w zapłacie naliczane będą odsetki w wysokości ustawowej, przy czym w odniesieniu do przedsiębiorców – odsetki naliczane zgodnie z Ustawą z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 935 z późn. zm.).

  1. Prawo do odstąpienia od umowy przez zamawiających będących konsumentami
    8.1 Zamawiający, który jako konsument zawarł umowę sprzedaży Produktów Cambria Water na odległość (przez Internet, telefonicznie, może w terminie 14 dni od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów, o których mowa poniżej. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której Cambria Water wydaje Produkty, będąc zobowiązany do przeniesienia ich własności – od objęcia Produktów w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik. Informacja dotycząca korzystania z prawa odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
    8.2 Konsument może odstąpić od umowy, składając Cambria Water oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu i który zostanie dostarczony konsumentowi razem z Produktami lub w mailu wysłanym konsumentowi po otrzymaniu przez Cambria Water zamówienia na Produkty od konsumenta. Do zachowania terminu, o którym mowa w punkcie 8.1 wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem, na adres lub adres email wskazany w punkcie 1.1 lub mailem na adres w formularzu kontaktowym na stronie https://www.cambriawater.com.
    8.3 Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu (woda i inne artykuły spożywcze), której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
    8.4 W razie odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowa jest uważana za niezawartą. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim Cambria Water przyjęło zamówienie, oferta przestaje wiązać.
    8.5 Cambria Water ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów do konsumenta. Cambria Water dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Cambria Water nie zaproponował, że sam odbierze Produkty od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania Produktów z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu ich odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia Produktów inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Cambria WaterCambria Water nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
    8.6 Konsument ma obowiązek zwrócić Produkty Cambria Water lub przekazać je osobie upoważnionej przez Cambria Water do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że Cambria Water zaproponował, że sam odbierze Produkty. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktów przed jego upływem. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Produktów, chyba że Cambria Water zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktów będące wynikiem korzystania z nich w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktów.
    8.7 Prawo do odstąpienia od umowy, o którym mowa w niniejszym punkcie 8 dotyczy wyłącznie umów zawartych na odległość (przez Internet, telefonicznie lub listownie). Prawo to nie dotyczy umów sprzedaży Produktów Cambria Water zawartych przy zakupie tych produktów w Centrum Obsługi Klienta. W tym ostatnim przypadku prawo do odstąpienia od umowy przysługuje wyłącznie w ramach uprawnień kupującego z tytułu rękojmi/braku zgodności towaru z umową.
    8.8 Postanowienia punktu 8 stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.
  1. Odpowiedzialność Cambria Water za brak zgodności Produktów z umową/wady Produktów
    9.1 Cambria Water zobowiązuje się dostarczać produkty zgodne z umową/wolne od wad. Cambria Water ponosi prawną odpowiedzialność za brak zgodności Produktów z umową/wady Produktów na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa, tj. w Ustawie o prawach konsumenta (konsumenci oraz osoby fizyczne, o których mowa w punkcie 8.9) oraz Kodeksie cywilnym (pozostali klienci).
    9.2 Reklamacje w zakresie sprzedaży Produktów Cambria Water można też składać listownie na adres lub adres email wskazany w punkcie 1.1, za pośrednictwem formularza dostępnego na Stronie B2C lub Stronie B2B, w zakładce KONTAKT lub za pośrednictwem numerów telefonu +48 717 776 000. Cambria Water odpowie na reklamację w terminie do 14 dni od jej otrzymania.
    9.3 Reklamacje i roszczenia z tytułu rękojmi/braku zgodności towaru z umową, gwarancji składane/podnoszone przez zamawiających będą rozpatrywane na zasadach określonych w obowiązujących przepisach prawa, z uwzględnieniem powyższych zapisów. 
    9.4 Zamawiający może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi/braku zgodności towaru z umową niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność Cambria Water z tytułu rękojmi/zgodności towaru z umową określoną w przepisach odpowiednio Ustawy o prawach konsumenta lub Kodeksu Cywilnego. W przypadku braku zgodności sprzedanych Produktów z umową zamawiającemu z mocy prawa przysługują środki ochrony prawnej ze strony i na koszt sprzedawcy; udzielona gwarancja nie ma wpływu na te środki ochrony prawnej.
  1. Pozasądowe rozwiązywanie sporów konsumenckich
    10.1 Celem pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich, czyli sporów pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą wynikających z zawartej przez nich umowy, jest rozwiązywanie sporu konsumenckiego polegające na: (i) umożliwieniu zbliżenia stanowisk stron w celu rozwiązania sporu przez jego strony, (ii) przedstawieniu stronom propozycji rozwiązania sporu.
    10.2 W przypadku, gdy w następstwie złożonej Cambria Water przez zamawiającego będącego konsumentem reklamacji, spór nie zostanie rozwiązany, Cambria Water przekaże konsumentowi, na papierze lub innym trwałym nośniku oświadczenie o:
      a) zamiarze wystąpienia z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich albo o zgodzie na udział w takim postępowaniu, wskazując jednocześnie właściwy dla siebie podmiot uprawniony albo
      b) odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich;
    10.3 Jeżeli Cambria Water nie złoży zamawiającemu będącemu konsumentem żadnego z ww. oświadczeń, uznaje się, że wyraził zgodę na udział w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
    10.4 Spory rozpatrywane są przez podmioty uprawnione, wpisane do rejestru prowadzonego przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, na podstawie obowiązujących w danym podmiocie procedur postępowania.
    10.5 Podmiotem uprawnionym dla sporów, jakie mogą wyniknąć pomiędzy Cambria Water a zamawiającymi Produkty będącymi konsumentami jest INSPEKCJA HANDLOWA. Szczegółowe zasady postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich przed Inspekcją Handlową określa Ustawa z dnia 15.12.2000r. o Inspekcji Handlowej (T.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1668; zm.: Dz. U. z 2019 r. poz. 2166) oraz przepisy wykonawcze do tej ustawy, w tym wskazane na stronie internetowej Inspekcji Handlowej: http://bip.wiih.org.pl/index.php?id=554.
    10.6 Zamawiający będący konsumentem, w celu rozwiązania sporu, może również skorzystać ze stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej. Szczegółowe zasady postępowania przed ww. sądami określa Ustawa, o której mowa w punkcie 10.5 oraz przepisy wykonawcze do tej Ustawy.
    10.7 Zamawiający będący konsumentem, dokonujący zakupu przez Internet, w celu rozwiązania sporu, może również skorzystać z platformy umożliwiającej rozwiązanie sporu online, tzw. platformy ODR: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
    10.8 Korzystanie z ww. procedur jest dobrowolne i może mieć miejsce tylko za zgodą obu stron sporu. Ww. zapisy mają charakter informacyjny i nie stanowią zgody Cambria Water na udział w pozasądowych sposobach rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń lub rozwiązywania sporów.
    10.9 Informacje w zakresie możliwości pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich i dochodzenia roszczeń dostępne są również na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: www.uokik.gov.pl.
  1. Odpowiedzialność, postanowienia końcowe
    11.1 O ile co innego nie wynika z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa, odpowiedzialność Cambria Water z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy sprzedaży/dostawy Produktów jest ograniczona do wartości netto zamówionych Produktów. Powyższe postanowienie nie ma zastosowania wobec konsumentów. Postanowienia niniejszego punktu 11.1 stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego (dotyczy umów zawartych nie wcześniej niż 1.01.2021r.).
    11.2 OWS podlegają prawu polskiemu. W sprawach nieuregulowanych w OWS stosowane będą przepisy prawa polskiego a zwłaszcza kodeks cywilny. Obowiązuje jurysdykcja sądów polskich, zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego.

ZAŁĄCZNIK NR 1
INFORMACJA DOTYCZĄCA KORZYSTANIA Z PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA ORAZ OSOBY FIZYCZNE

  1. Z zastrzeżeniem p. 2 i 5 poniżej, konsument ma prawo odstąpić od zawartej przez konsumenta umowy (umowa sprzedaży produktów Cambria Water), bez podania jakiejkolwiek przyczyny w zakresie zamówienia produktów Cambria Water – w takim przypadku umowę w zakresie sprzedaży produktów Cambria Water uznaje się za niezawartą;
  2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od danej umowy, konsument musi poinformować nas, tj. Cambria Water sp. z o.o., Gołaczów 32i, 59-225 Chojnów o swojej decyzji o odstąpieniu od wskazanej przez konsumenta umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia. Konsument może skorzystać z wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy dostarczonego razem z produktami, jednak nie jest to wzór obowiązkowy.
  3. Odstąpienie od umowy powinno nastąpić w terminie 14 dni od otrzymania przez konsumenta lub przez wskazaną przez konsumenta osobę trzecią, inną niż przewoźnik, zamówionych produktów. Aby zachować ten termin, wystarczy, aby konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego konsumentowi prawa odstąpienia od umowy przed upływem tego terminu, pocztą na adres wskazany w p. 3 powyżej lub mailem na adres wskazany w formularzu kontaktowym na stronie https://www.cambriawater.com/pl/pl.
  4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów sprzedaży, w których przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu (woda i inne artykuły spożywcze), której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
  5. Skutki odstąpienia od umowy sprzedaży produktów Cambria Water. W przypadku odstąpienia konsumenta od umowy sprzedaży produktów Cambria WaterCambria Water niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zobowiązane jest zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności za te produkty, w tym poniesione przez konsumenta koszty dostarczenia produktów Cambria Water do konsumenta. Cambria Water dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktów lub do czasu dostarczenia nam dowodu ich odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.
  7. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości produktów wynikające z korzystania z nich w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktów.
  8. Postanowienia niniejszego załącznika mają zastosowanie również do osób fizycznych zawierających umowy bezpośrednio związane z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego.

ZAŁĄCZNIK NR 2


WZÓR OŚWIADCZENIA O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy

Adresat: Cambria Water sp. z o.o., Gołaczów 32i, 59-225 Chojnów, kontakt@cambriawater.com

Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy (do zaznaczenia, której umowy dotyczy odstąpienie):


1) Umowy sprzedaży produktów Cambria Water:
……………..…………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………….
…………………………………………………………………………………………………………………………….

Data odbioru produktów Nespresso:

…………………………………………………………………………………………………………………………….

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)/ osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego :


…………………………………………………………………………………………………………………………….
Adres:


…………………………………………………………………………………………………………………………….
Podpis:


…………………………………………………………………………………………………………………………….

Data odbioru produktów:

…………………………………………………………………………………………………………………………….

PROSZĘ O ZWROT NALEŻNOŚCI, KTÓRE UIŚCIŁEM/-AM W GOTÓWCE NA NASTĘPUJĄCE KONTO (dotyczy tylko przypadków, gdy płatność za zakup produktów miała miejsce gotówką):

…………………………………………………………………………………………………………………………….

Podpis:


……………………………………………………………………………………………………………………………